Navigation auf uzh.ch
V-Nr | Course | Start / End | Date | Lecturers | Room |
---|---|---|---|---|---|
0437 |
06UE226-007a
|
from 17 Sep 2024
to 17 Dec 2024
|
Tue 16:15-18:00 | Simon Luger | KAB-E-03 |
since 2024 |
Post-doctoral researcher and senior assistant at the Chair of 'Special Education with focus on Inclusion and Instruction Research' (IfE, UZH) |
2020-2022 |
Representative of the non-professoral academic staff at the Institute Assembly and on the Doctorate in Education Committee (IfE, UZH) |
2018-2023 |
Project collaborator and doctoral student in the SNSF research project KOLIBRI (Competencies of Teachers in the Field of Inclusion) at the Chair of 'Special Education with focus on Inclusion and Instruction Research' (IfE, UZH) Degree: Doctor of Philosophy (PhD) in Education Studies (2023) |
2019-2021 |
Part-time Continuing Education in 'University Teaching and Learning' (UZH) Degree: Certificate of Advanced Studies (CAS) UZH in University Teaching and Learning (2021) |
2019-2021 |
Lecturer of the course 'Introduction to Scientific Work' and 'Development and Learning' (IfE, UZH) |
2017-2018 | Guest lecturer course 'Teaching Quality' (PHZH) |
2015-2018 | Tutorial Assistant at the Chair of 'Pedagogical Psychology und Didactics' (IfE, UZH) |
2013-2019 |
Secondary teacher at the Burgerau special education school (Rapperswil Jona, SG) and teacher for gifted education at the Kirchbühl Süd elementary school (Stäfa, ZH) |
2013-2017 |
Master programme at the University of Zurich (major subject: Educational science with a focus on educational psychology, minor subject: Geography) Degree: Master of Arts in Educational Science (2017) |
2009-2019 | Regular teacher at middle school (Kirchbühl School in Stäfa, ZH) |
2006-2009 |
Bachelor programme (professional training) to qualify as a primary school teacher (Unterstrass Institute at the PHZH) Degree: Bachelor in Primary Education (2009) |
Articles Luger, S. (2024). Unterstützende Lehrperson-Schulkind-Beziehungen dank Kooperation der Lehrpersonen? Bedeutung der Zusammenarbeit von Klassenlehrperson und Schulischen Heilpädagog:innen für den Aufbau unterstützender Beziehungen zu den Kindern. Schweizerische Zeitschrift für Heilpädagogik, 30 (2), 23-28. https://doi.org/10.57161/z2024-02-04 Ackermann, N. & Luger, S. (2023). Welche Vorstellungen von Erziehungswissenschaft haben Studienanfänger:innen? Eine explorative Studie anhand wissenschaftlicher Arbeiten aus einer propädeutischen Lehrveranstaltung. die hochschullehre. https://doi.org/10.5167/uzh-233979 Schnepel, S., Wehren-Müller, M., Luger, S., Stöckli, M. & Moser Opitz E. (2023). Der Einfluss der pandemiebedingten Schulschließung auf den Leistungszuwachs von Grundschülerinnen und -schülern in inklusiven Klassen der Schweiz – eine Längsschnittstudie. Empirische Sonderpädagogik. https://doi.org/10.25656/01:26648 |
Monographies Luger, S. (2023). Fachübergreifende Kompetenzen von Lehrkräften im Kontext inklusiven Unterrichts: Disziplinspezifische Wirkmechanismen und ihre Bedeutung für den Aufbau unterstützender Lehrkraft-Schulkind-Beziehungen. Dissertation. Universität Zürich, Philosophische Fakultät. https://doi.org/10.5167/uzh-234597 |
Reports Eckstein, B., Luger, S., Grob, U. & Reusser, K. (2018). SUGUS: Technischer Bericht der quantitativen Teilstudie. Studiendesign, Stichprobe und Skalendokumentation. https://doi.org/10.5167/uzh-189865 Eckstein, B., Luger, S., Grob, U. & Reusser, K. (2016a). SUGUS – Studie zur Untersuchung gestörten Unterrichts. Ergebnisbericht der Hauptstudie – anonymisierte Fassung. Universität Zürich. Verfügbar über http://www.ife.uzh.ch/SUGUS [14.2.2017]. Eckstein, B., Luger, S., Grob, U. & Reusser, K. (2016b). SUGUS – Studie zur Untersuchung gestörten Unterrichts. Ergebnisbericht der Hauptstudie in 85 unveröffentlichten, personalisierten Fassungen. Universität Zürich.
to the complete list of publications (PDF, 72 KB) |
KOLIBRI (Kompetenzen von Lehrpersonen im Bereich Inklusion). https://www.ife.uzh.ch/de/research/moseropitz/forschung/kolibri.html