Publikationen
Seiteninhalt
Publikationen am IfE (ohne Habilitationen und Dissertationen)
ZORA Publikationsliste
Download-Optionen
Publikationen
-
Why the expected change did not happen: frictions between different logics of action when implementing recognition of prior learning for low-qualified workers. Studies in continuing education:Epub ahead of print.
-
Gestaltung und Aneignung innovativer Lernorte: Ergebnisse einer sozialraumorientierten Untersuchung und Empfehlungen. Transfer. Berufsbildung in Forschung und Praxis, 10(8):Online.
-
Teachers as Creators of Digital Multimedia Learning Materials: Are they Aligned with Multimedia Learning Principles. Technology, Knowledge and Learning, 30(2):637-653.
-
Knowledge and policy brokers in the intersections between the OECD and Denmark during the reign of PISA, 2000–2023. In: Normand, Romuald; Moos, Lejf; Carvalho, Luís Miguel. National and transnational elite influences on education: a comparative perspective on shaping and justifying reforms. Cham: Springer, 133-151.
-
Rethinking teaching-quality research: a reflection on the role of core working assumptions and possible pathways for future research. School Effectiveness and School Improvement, 36(2):314-334.
-
Are we doing okay? Making the case for critically examining small and inconsistent effects in research on teaching quality. School Effectiveness and School Improvement, 36(2):153-163.
-
One step ahead: effects of a professional development program on teachers’ professional competencies in self-regulated learning. Teaching and Teacher Education, 159:104977.
-
Teacher collaboration to elevate student achievement?. Learning and Instruction, 97:102104.
-
Context in research on teaching quality: bringing a complex idea into the spotlight. School Effectiveness and School Improvement, 36(2):263-296.
-
Statistical decisions when modelling effects of teaching quality. Educational studies:Epub ahead of print.
-
Investigating heterogeneity in IRTree models for multiple response processes with score‐based partitioning. British Journal of Mathematical and Statistical Psychology, 78(2):420-439.
-
No loss, no gain? COVID-19 school closures and Swiss fifth-graders' competencies and self-concept in mathematics. Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 39(3):221-235.
-
Krise der Imagination: zum Verlust von Urteilskraft und Gemeinsinn. Giessen: Psychosozial-Verlag.
-
Betriebliche Bildung und Lernen im betrieblichen Rahmen. Education permanente EP, (1):8-20.
-
Curating knowledge: planning and realizing exhibitions as a teaching tool. Zürich: Institute of Education, University of Zurich.
-
Rezension zu Beywl, W., Pirani, K., Wyss, M., Mittag, M., & Hattie, J. (2023). Lernen sichtbar machen: das Praxisbuch: erfolgreich unterrichten mit dem Luuise-Verfahren. Schneider Verlag Hohengehren. 249 S. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 47(1):99.
-
Förderung von Critical Thinking in der Hochschulbildung: ein Ansatz mit Performance Assessments. Zeitschrift für Pädagogik, 71(2):165-186.
-
Wissenschaftliche Weiterbildung, iterative Bildung und professionelle Kompetenzen von Lehrpersonen. In: Jütte, Wolfgang; Rohs, Matthias. Handbuch Wissenschaftliche Weiterbildung. Wiesbaden: Springer VS, Online.
-
Quality of technology integration matters: positive associations with students’ behavioral engagement and digital competencies for learning. Education and Information Technologies, 30(6):7719-7752.
Seitennummerierung
Habilitationen und Dissertationen
ZORA Publikationsliste
Download-Optionen
Publikationen
-
Technology Integration by Teachers Through the Lens of the ICAP Theory of Active Learning. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Der Einfluss von Feedback zum mathematischen Argumentieren auf die Leistung und Selbstregulation von Lernenden der Primarstufe. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Context as a Knowledge Component of the Technological Pedagogical Content Knowledge Framework. 2025, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Drama in Teacher Education: Radical Spaces of Possibility. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Unlocking Playfulness: The Role of Low Executive Functions and Parental Play Behaviour in Shaping the Developmental Trajectories of Children’s Playfulness. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Teilnahme an erwerbsbezogener Bildung und Erwerbstätigkeit unter der Bedingung von Behinderung – Eine Frage von ‹Glück› und ‹Zufall›?. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Coaching in Vocational Education and Training (VET): Exploratory Studies on the Evolving Role of Vocational Schoolteachers. 2025, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Erfassung der frühen numerischen Kompetenzen. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Qualität an Tagesschulen im Spannungsfeld divergierender Erwartungen und Ansprüche – eine neo-institutionalistische Perspektive. 2025, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Evangelikale Religiosität in der Schweizer Pflegekinderhilfe. 2025, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Die Implementation des Lehrplans 21 in den Kantonen Bern, Luzern und Zürich. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Handlungsorientierungen von Lehrpersonen in interventionsbasierten Klassengesprächen zur Förderung der sozialen Partizipation – Eine rekonstruktive Videoanalyse. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Technology Integration in Upper Secondary Schools: Updating the ‹Will, Skill, Tool, Pedagogy› Model. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Lernfreude im Kontext personalisierten Lernens – Eine Längsschnittstudie an Deutschschweizer Sekundarschulen I. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Krisen im Professionalisierungsprozess. Rekonstruktionen zur Wahrnehmung und Bewältigung beruflicher Irritationen im Berufseinstieg von Primarlehrpersonen. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
The Indirect Relations between Teaching Quality and Student Outcomes: The Mediating Role of Students' Learning Processes. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Imaginationen des Körpers. Subjektwerdungsprozesse junger Menschen im Kontext fotografischer Selbstdarstellungen im Social Web. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.
-
Berufliche Teilhabe von Erwachsenen mit dem Asperger-Syndrom. Strategien von Arbeitnehmer*innen und Arbeitgeber*innen im Kontext von Verstehen und Aushandeln. 2024, University of Zurich, Faculty of Arts.
-
Die Sorge um Andere am Lebensende als Beruf. 2024, University of Zurich, Philosophische Fakultät.