Navigation auf uzh.ch
Poster zum neu entwickelten Strategiewissenstest (PDF, 366 KB)
zur Erfassung des Wissens über Lernstrategien im Kontext von umfangreichen und komplexen Arbeiten oder Projekten
Präsentationsfolien der ersten Ergebnisse und Empfehlung der SOL-Evaluation (PDF, 926 KB)
Kurzfassung des Abschlussberichts zur SOL-Evaluation (PDF, 172 KB)
Maag Merki, K., Ramseier, E. & Karlen, Y. (2013). Reliability and validity analyses of a newly developed test to assess learning strategy knowledge. Journal of cognitive education and psychology, 12(3).
Karlen, Y. (2013). The Impact of the Learning Environment in the Development of Metacognitive Knowledge. European Journal of Psychology of Education. Submitted for publication.
Karlen, Y., Maag Merki, K., & Ramseier, E. (2013). The Effect of Individual Differences in the Development of Metacognitive Knowledge. Instructional science. Resubmitted for publication.
Karlen, Y. (2013). Intraindividual Differences in Students’ Metacognitive Knowledge, Motivation, and Strategy Use: A Learning Typology Based on Self-Regulated Learning. Journal of Educational Research. Resubmitted for publication.
Maag Merki, K., Hofer, K., Ramseier, E. & Karlen, Y. (2012). Selbst organisiertes Lernen (SOL) – Die Einführung neuer Lehr- und Lernformen an Zürcher Mittelschulen. Ergebnisse einer externen Evaluation. Deutschblätter, 64, 65-79.
Karlen, Y., Maag Merki, K. & Ramseier, E. (2013, September). Zusammenhänge zwischen metakognitivem Wissen, selbstreguliertem Lernen und der Leistung im Gymnasium. Referat an der 21. Fachgruppentagung Entwicklungspyschologie der DGPs, Saarbrücken, Deutschland.
Karlen, Y., Maag Merki, K. & Ramseier, E. (2013, August). The Relation between Metacognitive Knowledge, Motivation, and Achievement Level. A cross-lagged Panel Analysis. Paper presented at the EARLI Meeting, Munich, Germany.
Karlen, Y., Ramseier, E., & Maag Merki, K. (2013, März). Der Einfluss des schulischen Lernkontextes auf das metakognitive Wissen. Referat an der GEBF Tagung, Kiel, Deutschland.
Karlen, Y., Maag Merki, K. & Ramseier, E. (2012, September). The Impact of Metacognitive Knowledge, Motivation, and Strategy Use on Achievement. A Learner Typology. Paper presented at the Metacognition SIG Meeting of the EARLI, Milano, Italy.
Karlen, Y., Ramseier, E. & Maag Merki, K. (2012, Juli). Strategiewissen im Gymnasium. Geschlechtsspezifische Unterschiede? Referat am SGBF Kongress, Bern, Schweiz.
Maag Merki, K., Ramseier, E. & Karlen, Y. (2011, September). Reliability and validity analyses of a test to assess learning strategy knowledge. Paper presented at the EARLI Meeting, Exeter, United Kingdom.
Karlen, Y., Maag Merki, K. & Ramseier, E. (2011, Juni). Erfassung des Strategiewissens im Gymnasium. Konstruktion und erste Validierung eines Strategiewissenstests. Referat am SGBF Kongress, Basel, Schweiz.