Navigation auf uzh.ch
Am Lehrstuhl für Allgemeine Didaktik und Mediendidaktik laufen verschiedene Dissertationsprojekte. Die Dissertationen beschäftigen sich mehrheitlich mit den Zielen, Prozessen und Auswirkungen von Digitalisierung in Schule und Lehrpersonenbildung. Sie sind in der Regel Teil grösserer Forschungsprojekte und erfolgen englischsprachig und publikationsbasiert.
Chiara Antonietti
Technology use in vocational education: Understanding the interaction between personal and contextual factors affecting teachers’ technology use
Eliana Brianza
Teachers' technological pedagogical content knowledge in relation to contextual knowledge
Vito Candido
The Immersive Principle in Multimedia Learning Theory. Differences between Head Mounted Displays and Handheld Technologies
Tessa Consoli
Measuring technology integration in schools from the students' perspective: Shifting the focus from technology toward pedagogy
Zoi Dellios
Lernaktivitäten beim Lösen von Schreibaufgaben in offenen Lernumgebungen. Mikroanalytische Fallstudien auf der Sekundarstufe
Judit Martínez Moreno
Becoming a teacher in times of digital change: motives, beliefs, and perceptions
Maria-Luisa Schmitz
Contextual factors of digital transformation in upper-secondary schools: Extending the Will-Skill-Tool Model of Technology Integration
Thomas Wicki
Leadership styles for curriculum reform: The introduction of media and computer science education in Switzerland